logo
ERASMUS OFİSİ
Giden Öğrenci - Öğrenim (İstenilen Belgeler)

Öğrenim Hareketliliği Süreçleri

Erasmus sınavı sonucunda anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde öğrenim görmeye hak kazanan öğrencilerimizin, gitmeden önce, gittikten sonra ve döndükten sonra olmak üzere izlemesi gereken üç aşamalı süreç bulunmaktadır.

 






GİTMEDEN ÖNCE


* Bütün belgeler bilgisayar ortamında ve arkalı önlü doldurulacaktır.

** Erasmus+ programından yararlanmaya hak kazanmış tüm öğrenciler erasmus@btu.edu.tr adresinden Erasmus Ofisi ile bağlantıya geçebilirler.

 

BAŞVURU İŞLEMLERİ

(1) Başvuru Portalı

Başvurular Erasmus Başvuru Portalı üzerinden çevrimiçi olarak alınmaktadır (turnaportal.ua.gov.tr).


(2) Nominations

Öncelikle, başvuruda belirttiğiniz üniversitelere Erasmus Ofisi tarafından e-posta ile bildirilmeniz (nomination) gerekmektedir. Eş zamanlı olarak size de e-posta gönderilecektir.


(3) Online Learning Agreement (OLA)

Gideceğiniz üniversiteden kabul aldığınıza dair e-posta ulaşmasından sonra Erasmus Ofisi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Temin edilmesi gereken belgeleri öğrendikten sonra alabileceğiniz dersleri karşı üniversiteden istemelisiniz.

Gideceğiniz üniversitenin son başvuru tarihinden önce Erasmus+ Bölüm Koordinatörünüzün yardım ve onayı ile bir dönem için 30 ECTS krediyi tamamlayacak şekilde Online Learning Agreement for Studies (Çevrimiçi Öğrenim Anlaşması)'nı doldurunuz.


ÖNEMLİ:  

Online Learning Agreement - OLA (Çevrimiçi Öğrenim Anlaşması) doldurmak için  OLA kılavuzundaki bilgileri takip ediniz.


(4) Akademik Eşdeğerlik Belgesi

Akademik Eşdeğerlik Belgesi” formunu doldurunuz. Eşdeğerlik Belgesi kılavuzu için tıklayınız.

ÖNEMLİ:

  • (4a) Eşdeğerlik Belgesi Bölüm/ABD Erasmus+ Koordinatörü onayı ve Bölüm/ABD İntibak Komisyonu bilgisi dahilinde doldurulmalıdır.
  • (4b) Bursa Teknik Üniversitesi yazısı altında Fakülteniz veya Enstitü seçtikten sonra sadece tablo içindeki alanları doldurunuzBelgedeki diğer alanlara dokunmayınız. Eşdeğerlik belgesini tek sayfaya sığdıracak şekilde düzenleyiniz. Son olarak imzanızı resim olarak ekleyiniz. 
  • (4c) İmza alanındaki Bölüm/ABD Koordinatörü ve Bölüm/ABD Başkanı isimleri el ile doldurmayınız. Bu alanlar Word dosyasını PDF olarak kaydettiğinizde otomatik olarak güncellenecektir.
  • (4d) Eşdeğerlik Belgesini PDF olarak erasmus@btu.edu.tr adresine gönderiniz.

 

(5) Kabul Mektubu

Gideceğiniz üniversiteye belgelerinizi yolladıktan sonra e-posta ya da posta adresinize gelen davetiye mektubunun (Invitation/Acceptance Letter) bir kopyasını Erasmus Ofisi’ne bırakınız. Davetiye mektubu gelmeden Erasmus adaylığınız kesinleşmiş sayılmayacaktır. Vize işlemleri için orijinal davetiye mektubu gerekmektedir.


(6) Pasaport İşlemleri

Öğrenci başvuru işlemlerini tamamlandıktan sonra, pasaport ve vize işlemlerine başlayabilir. E-pasaport bilgi ve randevu merkezinden randevu alınarak pasaport için gerekli evraklar ile birlikte başvuru yapmalıdır. Öğrenci İşleri’nden talep edilen pasaport harç muafiyet belgesini Setbaşı Vergi Dairesi’ne onaylattıktan sonra harçsız pasaporta başvurabilirsiniz. Pasaport Başvuru işlemleri hakkında burada tıklayınız.


(7) Yurtdışı Sağlık Sigorta

Sağlık sigortasıyla ilgili düzenlemeler ve sigorta ücreti öğrenciye aittir. Vize için konsolosluktan istenen seyahat sağlık sigortası Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği için geçerli değildir.

Öğrenim Hareketliliği için istenen sigorta; SGK kapsamında sigortalı olan öğrenciler, gidecekleri ülkenin SGK ile anlaşması olup olmadığını kurumun internet sitesinden kontrol edebilirler.

ÖNEMLİ:

  • Ayakta tedaviyi kapsamalı
  • “Eğitim Amaçlı” ya da “ Öğrenci Sağlık Sigortası” ibaresini taşımalı
  • Öğrenim göreceğiniz sürenin tamamını kapsayacak şekilde düzenlenmelidir.


(8) Euro Hesabı

Kendi adınıza Ziraat Bankası Bursa şubesinden (060) vadesiz Euro hesabı açtırınız, hesap defterinizin fotokopisini Erasmus Ofisi’ne bırakınız.


(9) Seyahat (Gidiş/Dönüş) Biletleri

Hareketliliğe katılacak olan bütün adaylar seyahat biletlerini/belgelerini Erasmus Ofisine mail yoluyla ya da şahsen iletmek durumdadır.

Yeşil seyahat (otobüs, tren, araç paylaşımı) desteğinden faydalanmak isteyen adaylar, hibe sözleşmesi imzalanmadan önce ödenmesi gereken tutarın net ve doğru olarak hesaplanabilmesi için, gidiş-dönüş seyahat biletlerini ibraz etmek zorundadır.


(10) Vize İşlemleri

Vize İşlemleri öğrencinin sorumluluğundadır! Öğrenim göreceğiniz ülkenin konsolosluk resmi web sitesinden vize işlemleri için gerekli bilgileri alınız. Vize başvuru ücreti öğrenciye aittir.

ÖNEMLİ:

Erasmus öğrencisi olarak öğrenim göreceğinizi belirten (ev sahibi kurumdan gelecek olan) davet mektubunuzu ve Koordinatörlüğümüzden talep edeceğiniz hibe miktarını belirten konsolosluk yazısını vize başvurunuz için hazırlamış olduğunuz dosyaya ekleyerek başvurunuzu yapınız.

 

(11) Hibe Ödemesi

Vizenizi aldıktan sonra, fotokopisiyle beraber Erasmus Ofisi’nde gelerek Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Hibe Sözleşmesi’ni imzalayınız. Erasmus hibesinin %70’lik kısmı, bütün işlemler tamamlandıktan sonra ödenir. Vizesini almayan öğrenciye haraketlilik hibesi ödenmez!


(12) Ne kadar hibe alacağım?

Avrupa Komisyonu’nun hayat pahalılığına göre düzenlemiş olduğu gideceğiniz ülke hibe miktarlarını aşağıdaki tablodan inceleyebilirsiniz. 

Ülke Grupları

Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler

Aylık Hibe Öğrenim (Avro)

Aylık Hibe Staj (Avro)

1. ve 2. Grup Program Ülkeleri

Almanya, Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Hollanda, İrlanda, İspanya, İsveç, İtalya, İzlanda, Letonya, Lihtenştayn, Lüksemburg, Malta, Norveç, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Yunanistan

600

750

3. Grup Program Ülkeleri

Bulgaristan, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan

450

600


 

(13) Seyahat Desteği Hesaplamaları

Öğrencilerin seyahat masraflarına katkı sağlamak amacıyla, Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan mesafe hesaplayıcısı (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm) aracılığı ile hareketliliğin başlangıç noktası ve faaliyetin gerçekleştiği yer arasındaki km değeri tespit edilmeli ve aşağıdaki tablo kullanılarak seyahat hibesi hesaplanmalıdır. Mesafe bandı hesaplayıcısında çıkan kilometrenin aşağıdaki tablodaki hibe karşılığı gidiş-dönüş rakamı olup, söz konusu miktar ikiyle çarpılmaz.

Not: 2024 yılı projesi itibariyle seyahat desteği uygulaması gelmiştir.


Seyahat Mesafesi

Standart Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

Yeşil Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

10-99 KM arası

28

56

100- 499 KM arası

211

285

500- 1999 KM arası

309

417

2000- 2999 KM arası

395

535

3000- 3999 KM arası

580

785

4000- 7999 KM arası

1188

1188

8000 KM ve üzeri

1735

1735


(14) Yeşil seyahat hibesi tahsisi:

Yeşil seyahat; seyahatin düşük karbon salımlı toplu ulaşım araçlarının kullanılarak gerçekleştirilmesidir. Otobüs, tren, paylaşımlı otomobil kullanımı yeşil seyahat kapsamında yer alır. Yeşil seyahat desteği alınabilmesi için gidişte ve dönüşte yeşil seyahat kullanılması ve seyahatin tamamının yarısından fazlasının yeşil araçlar kullanılarak yapılması gerekmektedir.

Yeşil seyahatten faydalanmak isteyen katılımcı hareketlilik sözleşmesi imzalanmadan önce talebini koordinatörlüğe iletmeli ve gidiş-dönüş biletlerini ibraz etmesi gerekmektedir.


(15) Online Language Support (OLS)

Öğrenim veya staj hareketliliği için seçilmiş öğrenciler, faaliyet başı ve faaliyet sonu olmak üzere Çevrimiçi Dil Desteği sistemi üzerinden öğrenim / staj faaliyetinin gerçekleştirildiği dilden iki ayrı sınav olurlar. Yükseköğrenimde öğrenci hareketliliği faaliyetlerinden yararlanacak olan öğrenciler için Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan Çevrimiçi Dil Desteği OLS (Online Linguistic Support) sınavını uygulamayan öğrencilerin gidiş işlemleri tamamlanamaz.

Başlamak için tıklayınız.

 






GİTTİKTEN SONRA


(1) Gideceğiniz üniversiteye vardıktan sonra e-mail yoluyla Erasmus Ofisine varış yaptığına dair bilgilendirme yapmalıdır.

(2) Öğrenci, hareketlilik öncesi hazırlanan OLA veya Learning Agreement’da yer alan derslerde değişiklik yapmak durumundaysa, ilk olarak Erasmus Bölüm Koordinatörüyle iletişime geçerek ilgili değişikliği bildirmek durumundadır. OLA veya Learning Agreement belgesinde yer alan “During the Mobility” (Changes) kısmı doldurularak, Erasmus Ofisi’ne yollanmalıdır.

(3) Güz döneminde başladığı hareketliliği bahar dönemine de uzatmak isteyen öğrencilere bahar dönemi hibe garantisi verilmeyip uzatma işlemlerini bulundukları üniversiteden yapmaları gerekmektedir. Her öğrencinin Erasmus'tan faydalanabilmesi adına hakkaniyet ilkesi uygulandığından, ikinci hibe ödeme garantisi verilmemektedir. Dolayısıyla öğrenci uzatma yapmadan önce Erasmus Ofisi ile iletişime geçip hibe durumunu öğrenmelidir.

(4) Hareketliliği hibesiz olarak bir dönem uzatmak isterseniz, Dönem Uzatma Formu doldurunuz.

 






DÖNDÜKTEN SONRA


(1) Gittiğiniz üniversiteden aldığınız Transkript belgesi Erasmus Ofisine bırakılmalıdır. Öğrenim görülen üniversitede alınan derslerin sayılma ve not dönüşüm işlemleri Bölüm/ABD tarafından yapılır. Fakülte/Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile Transkript ve notlar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na gönderilir.

(2) Pasaport giriş çıkış mühürleri fotokopisi Ofisimizde alınacaktır.

(3) Katılım Sertifikası ıslak imzalı ve kaşeli teslim edilecektir.

(4) Beneficiary Module sisteminden e-mailinize gelecek olan Öğrenci Nihai Raporu (EU Survey)’nu elektronik ortamda doldurduktan sonra pdf çıktısını erasmus@btu.edu.tr gönderilmesi gerekmektedir. Bu durumda Erasmus süreciniz tamamlanmış olacak ve ardından kalan hibe miktarı hesabınıza ödenecektir.

(5) OLS (Online Linguistic Support) 2. sınavı.


ÖNEMLİ:

Öğrenci dönüş yaptıktan en fazla 20 gün içerisinde belgelerini Erasmus Ofisi’ne teslim edip Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği sürecini tamamlamalıdır.


 

Öğrencilerimize Erasmus Sürecinde Başarılar Dileriz.