Öğrenim Hareketliliği Süreçleri
Erasmus sınavı sonucunda anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde öğrenim görmeye hak kazanan öğrencilerimizin, gitmeden önce, gittikten sonra ve döndükten sonra olmak üzere izlemesi gereken üç aşamalı süreç bulunmaktadır.
GİTMEDEN ÖNCE
* Bütün belgeler bilgisayar ortamında ve arkalı önlü doldurulacaktır.
** Erasmus+ programından yararlanmaya hak kazanmış tüm öğrenciler erasmus@btu.edu.tr adresinden Erasmus Ofisi ile bağlantıya geçebilirler.
BAŞVURU İŞLEMLERİ
(1) Başvuru Portalı
Başvurular Erasmus Başvuru Portalı üzerinden çevrimiçi olarak alınmaktadır (erasmusbasvuru.ua.gov.tr).
(2) Nominations
Öncelikle, başvuruda belirttiğiniz üniversitelere Erasmus Ofisi tarafından e-posta ile bildirilmeniz (nomination) gerekmektedir. Eş zamanlı olarak size de e-posta gönderilecektir.
(3) Learning Agreement veya OLA
ÖNEMLİ: Başvurduğunuz projeye bağlı olarak yazılı Learning Agreement veya Online Learning Agreement (OLA) formunu doldurmanız gerekebilir. Hangisinin doldurulması gerektiğine dair Erasmus Ofisinden bilgi alınız. Yazılı Learning Agreement veya Online Learning Agreement için aşağıdaki adımları takip ediniz:
- (3a) Yazılı "Learning_Agreement for Studies" (Öğrenim Anlaşması) doldurmanız gerekiyorsa, anlaşmayı bilgisayar ortamında doldurup, Erasmus Bölüm Koordinatörüne imzalattıktan sonra Erasmus Ofisi’ne teslim ediniz.
- (3b) Online Learning Agreement - OLA (Çevrimiçi Öğrenim Anlaşması) doldurması gerekenler ise OLA kılavuzundaki bilgileri takip ederek Öğrenim Anlaşmasını doldurmaları gerekmektedir.
(4) Akademik Eşdeğerlik Belgesi
“Akademik Eşdeğerlik Belgesi” formunu doldurunuz. Eşdeğerlik Belgesi kılavuzu için tıklayınız.
ÖNEMLİ:
- (4a) Eşdeğerlik Belgesi Bölüm/ABD Erasmus+ Koordinatörü onayı ve Bölüm/ABD İntibak Komisyonu bilgisi dahilinde doldurulmalıdır.
- (4b) Bursa Teknik Üniversitesi yazısı altında Fakülteniz veya Enstitü seçtikten sonra sadece tablo içindeki alanları doldurunuz. Belgedeki diğer alanlara dokunmayınız. Eşdeğerlik belgesini tek sayfaya sığdıracak şekilde düzenleyiniz. Son olarak imzanızı resim olarak ekleyiniz.
- (4c) İmza alanındaki Bölüm/ABD Koordinatörü ve Bölüm/ABD Başkanı isimleri el ile doldurmayınız. Bu alanlar Word dosyasını PDF olarak kaydettiğinizde otomatik olarak güncellenecektir.
- (4d) Eşdeğerlik Belgesini PDF olarak erasmus@btu.edu.tr adresine gönderiniz.
(5) Kabul Mektubu
Gideceğiniz üniversiteye belgelerinizi yolladıktan sonra e-posta ya da posta adresinize gelen davetiye mektubunun (Invitation/Acceptance Letter) bir kopyasını Erasmus Ofisi’ne bırakınız. Davetiye mektubu gelmeden Erasmus adaylığınız kesinleşmiş sayılmayacaktır. Vize işlemleri için orijinal davetiye mektubu gerekmektedir.
(6) Pasaport İşlemleri
Öğrenci başvuru işlemlerini tamamlandıktan sonra, pasaport ve vize işlemlerine başlayabilir. E-pasaport bilgi ve randevu merkezinden randevu alınarak pasaport için gerekli evraklar ile birlikte başvuru yapmalıdır. Öğrenci İşleri’nden talep edilen pasaport harç muafiyet belgesini Setbaşı Vergi Dairesi’ne onaylattıktan sonra harçsız pasaporta başvurabilirsiniz. Pasaport Başvuru işlemleri hakkında burada tıklayınız.
(7) Yurtdışı Sağlık Sigorta
Sağlık sigortasıyla ilgili düzenlemeler ve sigorta ücreti öğrenciye aittir. Vize için konsolosluktan istenen seyahat sağlık sigortası Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği için geçerli değildir.
Öğrenim Hareketliliği için istenen sigorta; SGK kapsamında sigortalı olan öğrenciler, gidecekleri ülkenin SGK ile anlaşması olup olmadığını kurumun internet sitesinden kontrol edebilirler.
ÖNEMLİ:
- Ayakta tedaviyi kapsamalı
- “Eğitim Amaçlı” ya da “ Öğrenci Sağlık Sigortası” ibaresini taşımalı
- Öğrenim göreceğiniz sürenin tamamını kapsayacak şekilde düzenlenmelidir.
(9) Euro Hesabı
Kendi adınıza Ziraat Bankası Bursa şubesinden (060) vadesiz Euro hesabı açtırınız, hesap defterinizin fotokopisini Erasmus Ofisi’ne bırakınız.
(10) Vize İşlemleri
Vize İşlemleri öğrencinin sorumluluğundadır! Öğrenim göreceğiniz ülkenin konsolosluk resmi web sitesinden vize işlemleri için gerekli bilgileri alınız. Vize başvuru ücreti öğrenciye aittir.
ÖNEMLİ:
Erasmus öğrencisi olarak öğrenim göreceğinizi belirten (ev sahibi kurumdan gelecek olan) davet mektubunuzu ve Koordinatörlüğümüzden talep edeceğiniz hibe miktarını belirten konsolosluk yazısını vize başvurunuz için hazırlamış olduğunuz dosyaya ekleyerek başvurunuzu yapınız.
(11) Hibe Ödemesi
Vizenizi aldıktan sonra, fotokopisiyle beraber Erasmus Ofisi’nde gelerek Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Hibe Sözleşmesi’ni imzalayınız. Erasmus hibesinin %70’lik kısmı, bütün işlemler tamamlandıktan sonra ödenir. Vizesini almayan öğrenciye haraketlilik hibesi ödenmez!
(12) Ne kadar hibe alacağım?
Avrupa Komisyonu’nun hayat pahalılığına göre düzenlemiş olduğu gideceğiniz ülke hibe miktarlarını aşağıdaki tablodan inceleyebilirsiniz.
Ülke Grupları | Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler | Aylık Hibe Öğrenim (Avro) | Aylık Hibe Staj (Avro) |
1. ve 2. Grup Program Ülkeleri | Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç, Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan, | 600 | 750 |
3. Grup Program Ülkeleri | Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Letonya, Litvanya, Macaristan, Makedonya, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya | 450 | 600 |
(13) Online Language Support (OLS)
Öğrenim veya staj hareketliliği için seçilmiş öğrenciler, faaliyet başı ve faaliyet sonu olmak üzere Çevrimiçi Dil Desteği sistemi üzerinden öğrenim / staj faaliyetinin gerçekleştirildiği dilden iki ayrı sınav olurlar. Yükseköğrenimde öğrenci hareketliliği faaliyetlerinden yararlanacak olan öğrenciler için Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan Çevrimiçi Dil Desteği OLS (Online Linguistic Support) sınavını uygulamayan öğrencilerin gidiş işlemleri tamamlanamaz.
GİTTİKTEN SONRA
(1) Gideceğiniz üniversiteye vardıktan sonra e-mail yoluyla Erasmus Ofisine varış yaptığına dair bilgilendirme yapmalıdır.
(2) Öğrenci, hareketlilik öncesi hazırlanan OLA veya Learning Agreement’da yer alan derslerde değişiklik yapmak durumundaysa, ilk olarak Erasmus Bölüm Koordinatörüyle iletişime geçerek ilgili değişikliği bildirmek durumundadır. OLA veya Learning Agreement belgesinde yer alan “During the Mobility” (Changes) kısmı doldurularak, Erasmus Ofisi’ne yollanmalıdır.
(3) Güz döneminde başladığı hareketliliği bahar dönemine de uzatmak isteyen öğrencilere bahar dönemi hibe garantisi verilmeyip uzatma işlemlerini bulundukları üniversiteden yapmaları gerekmektedir. Her öğrencinin Erasmus'tan faydalanabilmesi adına hakkaniyet ilkesi uygulandığından, ikinci hibe ödeme garantisi verilmemektedir. Dolayısıyla öğrenci uzatma yapmadan önce Erasmus Ofisi ile iletişime geçip hibe durumunu öğrenmelidir.
(4) Hareketliliği hibesiz olarak bir dönem uzatmak isterseniz, Dönem Uzatma Formu doldurunuz.
DÖNDÜKTEN SONRA
(1) Gittiğiniz üniversiteden aldığınız Transkript belgesi Erasmus Ofisine bırakılmalıdır. Öğrenim görülen üniversitede alınan derslerin sayılma ve not dönüşüm işlemleri Bölüm/ABD tarafından yapılır. Fakülte/Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile Transkript ve notlar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na gönderilir.
(2) Pasaport giriş çıkış mühürleri fotokopisi Ofisimizde alınacaktır.
(3) Katılım Sertifikası ıslak imzalı ve kaşeli teslim edilecektir.
(4) Mobility Tool sisteminden e-mailinize gelecek olan Öğrenci Nihai Raporu (EU Survey)’nu elektronik ortamda doldurduktan sonra Erasmus süreciniz tamamlanmış olacak ve ardından kalan hibe miktarı hesabınıza ödenecektir.
(5) OLS (Online Linguistic Support) 2. sınavı.
ÖNEMLİ:
Öğrenci dönüş yaptıktan en fazla 20 gün içerisinde belgelerini Erasmus Ofisi’ne teslim edip Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği sürecini tamamlamalıdır.
Öğrencilerimize Erasmus Sürecinde Başarılar Dileriz.